Lab.org
 
Our society is always lacking something. 
Faced with issues such as climate change, population decline, pandemics, and war, we need to creatively fill the missing parts. However, there are problems and areas that cannot be solved by existing organizations and frameworks, and new frameworks are needed. In such a situation, consortium-type organizations involving companies, local governments, universities, and citizens are essential. 
Lab.org is a newly created information platform for such teams and organizations, which can provide activity and event information to members. By widely promoting their activities to external people, it becomes easier to recruit new talent and experimentally advance activities for a better future.
-
私たちの社会は常に何かが欠けている。
気候変動、人口減少、パンデミック、戦争などの問題に直面しながら、私たちは欠けたパーツを創造的な姿勢で埋めることが必要である。しかし、既存の組織や枠組みでは解決できない問題や領域が存在しており、新たな枠組みが求められている。こうした状況下において、企業や自治体、大学や市民が参加するコンソーシアム型の組織が不可欠である。
Lab.orgは、このようなチーム・組織のために新しく生まれた情報プラットフォームであり、会員向けに活動情報やイベント情報を発信することができる。外部の人にも活動内容を広く認知してもらうことで新たな人材を募集しやすくなり、より良い未来を実現するための活動を実験的に進めることが可能となる。

Compensate with creativity and imagination
 
The Lab.org brand logo omits a portion of each letter that makes up the logo. By adding those missing parts, the name Lab.org is visible. This represents the fact that Lab.org is formed through the participation of various teams and organizations.
In addition, the human brain has the characteristic of making up for missing parts through imagination. The most important part for an organization or government to keep changing is utilizing new technologies and ideas by various teams and organizations. Lab.org is where these can come together and imagine a future where organizations and administrations can continue to change.
The brand logo of Lab.org expresses the progressive and experimental nature of this place by purposely eliminating the legibility of the logo.
-
創造/想像で補う
Lab.orgのブランドロゴは、ロゴを構成する各文字の一部を意図的に欠落させている。その欠けた部分を足すことで、Lab.orgという名称がはっきりと見えるようになっている。これにより、様々なチーム・組織が参画することでLab.orgが成立することを表している。
また、人間の脳は欠けているパーツを想像により補う特性を持っている。 組織や行政が変化し続けるために最も重要なパーツとは、様々なチーム・組織による新たな技術やアイデアの活用であると言えるだろう。 これらが集う場であり、組織や行政の変化し続ける未来を想像できる場がLab.orgである。
Lab.orgのブランドロゴは、可読性をあえて排することにより先進的かつ実験的な場であることを表す。


Client: Loftwork Inc.
Logo concept & design: Hiromi Maeo (enhanced Inc.)

2022 Tokyo, Japan

You may also like

Back to Top