Edut
Edut is an educational content making platform for adaptive learning. It solves problems that conventional education has been having by applying the big data analysis technology called sensing, which processes the characteristic patterns from data array. By uploading educational contents to Edut, education apps optimized to each person will be processed automatically for iPhone, iPad, Android, web services, etc. Edut won the grand prize in "Slogan Viling Ventures", the seed accelerator program for EdTech area in Japan. Enhanced Inc. participated in developing brand identity of this new service.


Edutは、データ配列の中から特徴的パターンを抽出するセンシングというビッグデータ解析技術を教育分野に応用することで、従来の教育方法が抱えていた問題を解決するAdaptive learningのための教育コンテンツ生成プラットフォームである。教材コンテンツをEdutへアップロードすることで、ひとりひとりに最適化された教育アプリがiPhoneやiPad、android、Webサービス等へ自動生成される。このEdutは、日本におけるEdTech領域でのアクセラレータプログラム”Slogan Viling Ventures”においてグランプリを獲得した。enhanced Inc.は、この新しいサービスのブランドアイデンティティ開発に携わった。


Problems of conventional education methods
Until today, teachers had to grasp each student's academic level as much as possible, and then provide the suitable but various and vast educational contents. Also, students are grouped by academic level with tests prior to class selection, enabling the method to change teaching materials and methods depeding on class. However, such method is rough in granularity, making it far from ideal education many educators dream of.


これまで、教師は生徒個別の学力を可能な限り把握し、それに見合った多種多様な教育コンテンツの提供を行なってきた。また、クラス分けの前に学力テストを行うことで生徒を学力別にグルーピングし、それにより分けられたクラスごとに教材や指導方法を変えるといった方法も用いられてきた。しかし、これらの教育方法は非常に粒度が粗く、多くの教育者が抱く理想的な教育とは程遠いものである。


Task
Develop the unique brand identity showing the Edut service as a whole


Edutのサービスそのものを体現するユニークなブランドアイデンティティ開発​​​​​​​
Adaptive learning by Edut enables providing optimized content for each person, according with the diversity of educational contents. We made a replacement of this Edut service as an abstract diagram. In doing so, dots were placed as the diverse contents and according Edut technology. With this diagram, we thought Edut symbol should have the following elements.

- The symbol's look changes (shows contents optimized for each student)
- The symbol's basic shape does not change (shows the common platform Edut)

In order to express the above, symbol has to change statically and dynamically.


EdutによるAdaptive learningは、多種多様な教育コンテンツに呼応して一人ひとりに最適化された学習内容を提供することができる。私たちはこのEdutというサービスそのものを概念図として置き換えてみた。その際、多種多様な教育コンテンツとそれに呼応するEdutのテクノロジーをドットとして捉えた。この概念図により、Edutのシンボルには以下の要素が含まれるべきであると考えた。

• シンボルのルックスが変化する(生徒それぞれに最適化された教育コンテンツを表す)
• シンボルの基本的な形状は変化しない(Edutという共通プラットフォームを表す)

これらを表現するためには、シンボルが静的でありながら動的に変化する必要がある。
Result
Static basic logo can exist as a logo. However, we thought the Moire produced by the static and dynamic layers of dots personify the adaptive learning by Edut. Patterns and color changes by the Moire effect created the logo with a simple shape but also visually unique. Also the Moire represents "Educe", the origin of word Edut meaning to draw out each students hiding talent and potential.


静的な基本ロゴはそれだけでもロゴとして成立するが、シンボルに動的な階層を追加することでそのルックスが変化する。これにより、シンプルな形状ながらも視覚的にユニークなロゴを生み出すことができた。モアレにより生み出される模様の変化は、Edutの語源となった生徒一人ひとりの隠れた才能、能力等を引き出すこと(Educe)も意味している。
Color
By multiplying the CMYK colors, we are able to reproduce most of visible light colors. Just as alike, multiplying conventional educational methods with Edut makes it possible to optimize education for most of the people. In either case, output result contains diversity, so no distinct color is applied in Edut color scheme. Black produced by crossing CMYK is the only basic color. (Compatible with RGB of course.)


CMYKの各色は、それぞれを掛け合わせることで、ほぼすべての可視光線の色を再現することができる。同様に、従来型の教育方法にEdutを掛け合わせることで、ほぼすべての教育方法を一人ひとりに最適化することができる。どちらもアウトプットされた結果は多様性を持つため、Edutのカラースキームでは決まった色は適用されない。CMYKの掛け合わせにより生まれる黒のみが基本色である。
Brand identity collateral
The diversity, produced by optimization expressed with symbols, is expressed as well in designing business cards and envelopes. Business card provided to single personnel have 48 types since the difference of angles and colors. For the envelope, we adopted typical several types of dot combinations.


シンボルで表現される最適化が生み出す多様性は、名刺や封筒のデザインにおいても同様に表現される。名刺は、角度と色の違いによる48種類のドットの組み合わせを持ち、封筒は代表的な数種類のドットの組み合わせを採用している。
Client: Edut
Agency: OUT AND ABOUT Co., Ltd.
Range of work: Visual identity development, Business card, Envelope,Sticker...

2015 Tokyo, Japan

You may also like

Back to Top